Exercitiu de Respiratie Constienta

  1. Intindeti-va pe spate, de preferinta pe ceva moale, si acoperiti-va cu o paturica usoara. Indoiti genunchii si departati picioarele cu circa 20 cm. Degetele de la picioare pot sa stea indreptate in sus. Lasati spatele relaxat si drept.
  2. Observati daca corpul va este tensionat. Cel mai bine ar fi sa va puteti lasa corpul moale ca si cum s-ar dizolva in asternutul pe care v-ati asezat.
  3. Indreptati-va atentia asupra respiratiei voastre si asezati-va o mana in zona buricului. Inspirati si expirati.
    Observati cum respirati : daca respiratia se produce doar la nivelul pieptului sau abdomenul chiar se misca.
    Oamenii nervosi vor respira scurt, mentinand respiratia doar la nivelul pieptului.
  4. Acum asezati-va usor ambele maini pe abdomen. Inspirati incet si adanc pe nas trimitand aerul in abdomen.
    Observati cum abdomenul vostru se ridica si coboara cu fiecare inspiratie si expiratie. Pieptul vostru trebuie sa se miste foarte putin sau deloc.
  5. Continuati sa inspirati pe nas si sa expirati pe nas sau pe gura. Aceasta este o respiratie simpla si fara efort, ca a unui bebelus.
  6. Respirati circa 5 sau 10 minute, o data sau de 2 ori pe zi. Puteti sa respirati in abdomen, de asemenea, cand stati , conduceti masina sau va plimbati. Dupa aprox 2 saptamani de practicare cu blandete a acestui program, puteti majora timpul afectat acestuia.
  7. La sfarsitul fiecarei sesiuni de respiratie constienta, observati-va corpul inca o data. Ca o concluzie a
    exercitiului, observatiícomparati cum va simtiti acum si cum va simteati la inceputul exercitiului.
  8. Cand permiteti acestui program sa devina o noua cale, prin care voi respirati pentru viata, veti incepe sa observati ca deveniti mult mai relaxati in general ,si in mod special corpul vostru devine mult mai relaxat.

    (exercitiu sugerat de d-na Norma Delaney, supranumita si „Dr. Breath” – Dr. Respiratie)

    www.newbreath.net